Hajápolási tippek

♥️

1. Megfelelő sampon használata:

Először nézzük, hogy mi alapján tudod kiválasztani a számodra leginkább megfelelő sampont.
  • A fejbőr állapotának meghatározása (korpás, száraz vagy hámlik)
  • Hajtípus állapotának meghatározása (normál, száraz vagy zsíros)

Korpás hajra

Fertőtlenítő hatású kamillát, csalánt vagy levendulát tartalmazó sampon.

Zsíros hajra

Olyan gyógynövényes hajsamponok, melyek csalánt, rozmaringot, teafát, borsmentát vagy citromfüvet tartalmaznak.

Száraz hajra

Tápláló és hidratáló olajokat, narancsot, levendulát vagy bodzát tartalmazó sampon a legjobb választás.
(Festett hajra is)


Ha valakinek nincs problémája, akkor három-négynaponta bőven elég hajat mosni, sűrűbben teljesen felesleges. Zsíros haj, jobban mondva fejbőr esetén indokolt lehet a naponkénti hajmosás is. A tévhittel ellentétben ez nem árt a hajnak, sem a fejbőrnek, de elképzelhető, hogy fokozza a faggyútermelést.

(Én a Syoss Keratinos samponját és balzsamját használom, nekem ez teljesen bevált.)



2. Hajbalzsam rendszeres használata:

A hajbalzsam rendszeres használatával növelheted a hajszálak rugalmasságát, volumentét, tápanyagokkal töltheted fel, és könnyebben fésülhetővé is válik a hajad. Hajbalzsamból is válassz mindig a hajtípusodnak megfelelő változatot.

Az igénybevett, száraz hajnak egy kicsit több kényeztetés kell, mint a természetes hajnak. Heti egy alkalommal érdemes egy órán át a hajon hagyni a pakolást, ettől lágy tapintású, egészséges marad a haj.


3. Hajolaj a száraz, töredezett hajvégekre

A hajolaj segít simává és puhává varázsolni a hajszálakat, energiával és tápanyagokkal tölti meg, valamint védi a kiszáradástól is.

  • Mély ápolás hajmosás előtt:
Tegyél néhány cseppet a tenyeredbe és alkalmazd egyenletesen a hajhossz középső részén és a hajvégeken.

  • Hajmosás után:
Gyengéden törölközővel szárítsd meg.
Tegyél néhány cseppet a tenyeredbe, dörzsöld össze, majd gyengéden dolgozd el a hajadon.
Ne öblítsd ki.

  • Hajápolás befejezésként a ragyogó hatásért:
Tegyél néhány cseppet a tenyeredbe, dörzsöld össze.
Vidd fel az egész hajadra.


4. Rendszeres hajvágás

Nem... nem a gyorsabb hajnövekedés érdekében.
A vágás haszna, inkább a töredezett hajvégektől való megszabadulás.

Látogasd a fodrászodat rendszeresen, mondjuk 2-3 havonta, elvégre az igazítás sosem árt. Az egészségügyi vágás során csak a hajnak azt a részét vágják le, amelyik el van törve. Szigorúan véve, csak a haj aljából vágnak, ami tényleg nagyon szükséges.


5. Okosan a hajszárítóval

Lehet, nem is gondolnánk, hogy a haj szárítása mennyire káros a hajnak. A túl gyakori mosás sem tesz jót, de ha mellette még hajszárítót is használunk, előbb-utóbb elő fognak jönni a problémák a hajunkkal kapcsolatban.
Legjobb, ha hagyod magától megszáradni, viszont erre nincs mindig lehetőség.

  • Közepes fokozat:
Szárításnál kerüld a legmagasabb fokozatot a hőmérséklet szabályozón. A túl forró levegő könnyen károsíthatja a hajvégeidet, különösen ha utána még más forró eszközt is használsz, például a hajvasalót.

  • Ne tartsd túl közel:
Soha ne tartsd túl közel a hajszárítót a hajadhoz. Az ideális távolság 15-20 cm. Ne tartsd a fejedre merőlegesen a hajszárítót, inkább felülről fújd a levegőt a hajszálaidra, így elkerülheted azt, hogy szanaszét álljon az összes szál.

  • Még nem végeztél:
Első tapintásra úgy tűnhet, hogy a haj tökéletesen száraz, jóllehet ez nincs így. A hajszárító kikapcsolása után néhány perccel túrd át a tincseket, hisz könnyen lehet, hogy nem szárazak, csak felmelegedtek.


6. Hajfésülés helyesen

Sokan azt hiszik, mindegy hogyan fésülködünk, pedig ez egyáltalán nem igaz.

  • Vizes hajat ne fésüljünk:
Nagyon károsítja a hajszálakat,mivel a vizes hajszál a legsérülékenyebb. Ha nagyon muszáj,akkor bontó fésű.

  • Mindig fentről lefelé fésüljük a hajat, vagy hajoljunk előre és a tarkótól lefele:
Ne erőltessük a fésülést,ha gubancos is tartsuk be a fentről lefelé elvet újra-újra ,amíg ki nem fésüljük.

  • Használjunk természetes alapanyagú eszközt:
Legjobb a fa nyelű vaddisznósörtével rendelkező kefe, de ha nem rendelkezünk ilyennel akkor megteszi a lekerekített sörtéjű is.

  • Rendszeresen tisztítsuk a fésűnket és kefénket:
Ma már lehet kapni kimondottan erre a célra előállított tisztítószert,de megteszi a meleg víz is.

  • Naponta legalább kétszer fésüljük ki a hajunkat:
Úgy tartják, ha sokszor van fésülve a haj fényesebb lesz, én nem tartom igazán jó elgondolásnak,hiszen minden fésüléskor tépünk ki hajszálat és sérülnek is a hajszálak. De az igaz, hogy fényesebb lesz tőle a haj,mert eloszlik rajta a hajbőr zsír.

  • Kizárólag sajátunkat használjunk:
Ha másnak az eszközét használjuk,akkor az ő hajáról lekerült szennyeződéseket átvisszük a saját hajunkra, ill. így könnyen terjednek a betegségek is.


7. Ha mindenképp vasalni akarod a hajad

Akinek egyenes haja van, az göndör loknikról álmodik. Akinek hullámos haja van, az szögegyenes tincseket szeretne. Sehogy sem jó, mindig más kell, mint ami van. Ez egy alapvető emberi tulajdonságunk, amihez muszáj hozzászoknunk. A hajvasalással alapjáraton nincs baj: ha nem visszük túlzásba, nem lesz gond.

  • Kerüld a sercegő hangokat:
NEM, ismétlem NEM vasalunk hajat úgy, hogy valahol még vizes! Soha, soha, soha nem csináljuk. Ha látod, hogy gőzölög a hajad, vagy sercegő hangot hallasz, hagyd abba a hajvasalást, és inkább szárítsd még egy kicsit, hogy 110%-osan száraz legyen.

  • Hővédő spray-k:
A hővédő spray-k egész tömkelege található meg az üzletekben. Egy-kétezer forintért lehet venni, és hajvasalás előtt kell a hajra permetezni. Oké, sercegő hangja lesz a hajnak vasalás közben, viszont ezek a termékek akár 300 fokos hőtől is megvédik a hajszálakat.

  • Hőmérséklet:
Nem hiába, amikor bekapcsolod a hajvasalód, 180 fokot ír ki, amit ide-oda léptethetsz. Növelheted, vagy csökkentheted, viszont köztudott, hogy attól, hogy 260 fokon vasalod a hajad, még nem lesz egyenesebb és tartósabb. A fodrászok is a 180 fokos hőmérsékletet ajánlják, ami még ideális. Ja, és nem kell fél óráig a tükör előtt állnod, hogy kínozd magad a vassal. Nem lesz egyenesebb, csak mondom.

  • Válaszd szét több tincsre a hajad:
Semmi értelme, ha egy marék hajat akarsz egyszerre vasalgatni. Nem fogod azt a hatást elérni, amit szeretnél. Válaszd szét a hajad több részbe, és alaposan, kisebb tincsenként vasald ki. Így biztos egyenes lesz, és sokáig az is marad. Személy szerint én minimum négy, de ha tudom, hogy hosszú napom lesz és sokáig ki kell bírnia a hajamnak, akár hat-hét részbe is szétszedem. Egyrészt a vasalás is könnyebben és gyorsabban megy, másrészt tényleg tartós.

  • Az 1990-es évekből itt maradt hajvasalóval gyilkolod a hajad:
Nem kell otthagynod egy kisebb vagyont az üzletben csak azért, mert a legújabb hajvasaló reklámja meggyőzött valamiről. Hál’ istennek szinte már nem is lehet kapni fémlappal ellátott vasalókat. Egyre több a kerámialapos és az ionizált hajvasaló. A kettő közötti különbség csupán annyi, hogy a kerámialapostól kevésbé száll a haj, a másik pedig minimálisan ugyan, de táplálja a hajszálakat.


8. Ételek az egészséges hajért

Ha az egészséges hajról esik szó, nemcsak arra kell figyelmet fordítani, mit teszünk a tincsekre – hanem arra is, hogy mit eszünk.

  • Lazac:
Ez a halfajta szinte verhetetlen, ha szépségről van szó. Omega 3-zsírsavban gazdag. Ez a magas minőségű fehérjeforrás ezenkívül vassal és B12-vitaminnal dúsított. Ezek az esszenciális savak a haj egészségéért is sokat tesznek – hiányuk eredménye száraz fejbőr és haj lehet. A vegetáriánusok iktassák be napi étrendjükbe a két evőkanál őrölt lenmagot, melyből szintén hozzájuthatnak az Omega-3 zsírsavakhoz.

  • Sötét leveles zöldségek:
Popeye nem a hajáért ette a spenótot, de így is tehetett volna. A spenót, a brokkoli és a mángold tökéletes A-, C-vitamin forrás, melyekre a szervezetnek szüksége van a faggyú termeléséhez. Ez az olajos anyag ugyanis, melyet a hajhagymák választanak ki, természetes hajkondicionálónak számít. Vasra, kalciumra szintén szert tehetünk a sötétzöld leveles zöldségekből.

  • Bab:
A hüvelyesek, így a bab és a lencse is része lehet hajápoló étrendünknek. Nemcsak a bőséges fehérje-tartalom segíti elő a haj növekedését, de vashoz, cinkhez és biotinhoz is hozzájutunk rajtuk keresztül. Ritka, de bizonyos esetekben a biotin hiánya törékeny hajat okozhat. Érdemes hetente három vagy több csésze lencsét fogyasztani.

  • Dió:
A ragyogó hajhoz elengedhetetlen a diófélék fogyasztása is. Ráadásul a brazil dió egyike a természet legjobb szelén-forrásainak, amely fontos ásványi anyag a fejbőr számára. A dió alfa-linolénsavat tartalmaz, ez egy Omega 3-zsírsav, amely segíti a haj kondicionálását. Igen jó cinkforrás a kesudió, a pekándió vagy a mandula. A cinkhiány is járhat hajhullással, tehát érdemes a diót beiktatni az étrendünkbe.

  • Baromfi:
A csirke és a pulyka hús magas fehérjetartalmú. Nem elegendő, vagy alacsony minőségű fehérje fogyasztása esetén gyenge, törékeny lehet a hajunk, a súlyos fehérje hiány hatására pedig a tincsek színe is fakulhat. A baromfi hús ellát minket vassal is – csak profitálhatunk tehát a fogyasztásából.

  • Tojás:
Ha a tincsekről van szó, mindegy, milyen formában esszük a tojást, rántva, főzve avagy sütve. Egyike a legjobb fehérje-forrásnak. Van benne biotin és B-12 vitamin is, amelyek igen fontos tápanyagok a haj szépségéért.

  • Teljes kiőrlésű gabona:
Ehetjük kenyér-, vagy akár reggeli gabonapehely formában is, de ha szép hajat akarunk, ne hiányozzon az étrendünkből. Cinket, vasat és B-vitaminokat is beszerzünk vele. Egy teljes kiőrlésű ropogtatnivaló délután is jól jön – csoki helyett -, energiával tölt ugyanis fel, de nem hizlal, mint az édesség.

  • Alacsony zsírtartalmú tejtermékek:
A sovány tej és joghurt remek kalcium-forrás, fontos ásványi anyag a haj növekedéséhez. Tejsavót és kazeint is tartalmaz, mindkettő magas minőségű fehérje. Vigyünk magunkkal napközben is egy kis túrót, joghurtot, amelyből napközben ehetünk. Ha beleteszünk egy evőkanál lenmagot, vagy diót, és még többet teszünk a hajunkért.

  • Répa:
Kiváló A-vitamin forrás, a jó látás mellett gondoskodik a szép hajról is. Az egészséges fejbőr gondoskodik a ragyogó, jól kondicionált tincsekről, ezért ne hagyjuk ki a sárgarépát salátáinkból, sőt ropogtatnivalóként napközben is ehetjük.

♥️

Bár hajunk egészségét és minőségét táplálkozásunk, életvitelünk, hajápolási szokásaink határozzák meg, a genetikai tényezőket nem tudjuk befolyásolni. Hajunk típusát és a hajhullás mértékét is nagyban befolyásolja a genetika.
 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Online rendelés (Shein.com)

Külföldön érvényesülni

Könnyen és gyorsan elkészíthető arcpakolások a konyhámból